21 Ocak 2011 Cuma

***sessiz sözler***

erkek konuşur ;

bir labirentin içinden çıkmaya çalışan ruh
atlas arıyor tenimde bu gece
gözlerimi kapatıp arkama yaslanıyorum
arkam önüme düşüyor ben dizlerime kapanıp ağlıyorum
eflatunun cinayetinden kaçarken seni görüyorum
kentin en terk edilmiş en uçsuz ucunda hapsetmiş kendini bekliyorsun
gözkapakların yaşamı taşımaktan yorgun
bizi - seni - beni - bilmiyorum / bilmiyorsun /bilmiyoruz /
diyorsun
ben diyecekken sen yağmur bekliyorsun
yeryüzü aralanıyor kirpiklerinin arasından
senin yüzünden benim yüzüme binlerce acı kaçıyor
kapatıp gözlerimi acılarını hapsediyorum kan dolaşımıma
çocukluğumdan koparttığım bir parca sevincim var cebimde
alırmısın onu diyorum katabilirmisin geleceğine ?
korkuyorsun / korkuyorum / korkuyoruz /
"biliyorsun sevinç şiirlerimde alışık olmadığım devrik bir cümle.."


kız karşılık verir ;

"ben özledim seni.."
dudaklarımda o ıslık, söz verdiğimiz yerde, beyaz gömleğinle
"yağmurlu bugün hava üstüne bişiiler al.."
şair olurmuş ya kanaması fazla olanlar,
sen de söz verdiğin boş şırıngaları getir,
sonsuzluktan ayaklarımızı sallandıralım, ezberindeki bilmem-kaç-yüz şiirinle, böğürtlenli dondurmadan da bahsederiz hem..
gelmezsen olmaz, gelmezsen gidemem..


erkek cvplar ;

geldin mi geldim mi nedir bu sis
karanlığın karın boşluğunda yamalı bir his gecesiz ve sipersiz
tanrı kayboldu bir hüsran bulur bulmaz diğerini
yaşamak güzel bir şaka oldu
tenimde şırıngalar sonsuzlukta sallanan ayaklarımız ve ezberimde ki şiirleri yitirdim , tepedeki kulube yandı hani herzaman gitmeyi hayal ettiğimiz
tepeden tırnağa intihar ve keman sesleri lacivertin ve morun ve bordonun
ve öfkenin kendinden kaçabildiği okyanusun kalın dudakları
biliyorsun ölüm kanatmaz aşktır yaralayan insanı
sen yine söz verdiğim yerde ben yine beyaz gömleğimle
bilemiyorum bu sefer siyanür yağar kente belki
ama yine de
"ben özledim seni.. "


kız cvplar ;

"ben özledim seni.. "
"öylesine karala beni hadi."
ben geldim sen geldin, sis gitti mi, bitti mi lacivertin gecesi?
hava durumuna baksaydın gitmeden, fonda okyanus kokan keman namesi ve
balkanlardan bir intihar dalgası geliyormuş, Tanrıları acil servise almayacaklarmış!
özledim mi ki... yine mi özledim seni?
şırıngaları ben alırım, şiirleri sen cebine koy nolur çabuk toparlan hadi.
birbirimizi öldüreceğimizi kimse bilmiyor hem bilmesin.
ama ne yapayım, dedim ya.
sen yaşayamayacak kadar güzelsin.




*Pınar Ş*

Hiç yorum yok: